woensdag 2 maart 2011

Tweede leven voor een oude letterbak

Het is heerlijk om bij een kringloopwinkel om te sneupen (al begrijpt mijn wederhelft niet altijd wat wij met die "rommel" moeten).

Deze oude letterbak vond ik onderaan een stelling. Afgedankt en aan de kant gezet. Die was dus voor mij! Ik heb de letterbak uit elkaar gehaald (en een foto gemaakt omdat ik anders bang was dat ik 'm niet weer in elkaar zou krijgen).

De letterbak staat één keer in de grondverf en daarna heb ik 'm weer opgeschuurd en dan met name de randen.


Als laatste kun je de letterbak bekleden met het dessin wat jij zelf leuk vind. Zo had ik nog behang van LIEF liggen. Het is nauwkeurig werk om het passend te krijgen. Waarschijnlijk is het het mooist wanneer je af en toe de houtjes die als tussenschotjes fungeren, nog ietswat omhoog kunt trekken zodat je het papier er een beetje onder kunt plakken.

Voor het plakken gebruikte ik een Pritt dubbelzijdige tape-roller.

En zie hier het eindresultaat:

Inmiddels is de letterbak verhuist naar boven en heeft het een mooi tweede leven verdiend!!

1 opmerking:

  1. aaah, das zeker lief!
    hihi, zoals je merkt; ik ben even je blog aan het doorneuzen....

    BeantwoordenVerwijderen