woensdag 2 maart 2011

Kleifiguurtjes met een gehaakte bloem

Ik vind het zo leuk om samen met de kinderen aan een knutsel-"project" te werken. Soms ga ik daarmee van de wal in de sloot maar goed, het is zóó gezellig. We zijn met bakvormpjes en klei aan het werk gegaan. Daarvoor heb ik de wat duurdere kleisoort gebruikt van SES. We begonnen als volgt:


Als de klei droog is verven we de figuren met acrylverf. Nu ben ik er nog niet eerlijk over uit of dat wel de geschiktste verf is. Misschien moet je de verf verdunnen want het ging wat stroef.
Terwijl de verf droogt, haak ik de bloemetjes en blaadjes die ik straks op de figuurtjes vast ga maken.


Uiteindelijk is dit het resultaat geworden. Het is een beetje jammer dat mijn dig.camera niet van die scherpe foto's maakt.

1 opmerking:

  1. wat een ontzettend leuk idee! ik had ook al zoiets in gedachten...laatst al leuke uitsteekvormpjes in de winkel gevonden, dus binnekort ga ik ook aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen